Yalnız Gemi

Gece birden çöktü kaldı ve rıhtım hala boş. Açıkta demirlemiş sessiz bir gemi, ay ışığında gölgesi ona eşlik ediyor. Kimbilir ne zamandır demirli, kimbilir ne zamandır kapalı ağır kapılarının lumbuzları ve kimbilir hangi vakit boşalttı yükünü. Geceyi bekleyen bir tayfa sessizce düşlerini, umutlarını boyamakta mavi suların derinliğinde yıldızlara karşı ıssız güvertesinde. İçine tükürdüğümün gecesinin neresine dokunsam sessizlik, hangi yönüne baksam kimsesizlik.

Ahhh, usulca yürüyerek sokulduğum yolun sonundaki meyhane; yine mi yıkık, dökük, viransın? Yine mi üç beş yalnızın kadehlerine loş ışıklarını salarsın o yalnız gemiye karşı içerlerken. Bir kadeh bir kadeh daha reva mı lan bu gecenin karanlığında bir başına. Rakı dolu bardağım boncuk boncuk soğuk terler dökmekte, sigaramsa dumanına adını yazıp, seni çizmekte, masa örtüsünde binlerce isimsiz gözyaşının izleri. Kimi sessiz rıhtımı izlerken dökülmüş, kimi kimsesiz o ıssız gemiyi süzerken. Kimbilir belki yarın o da demir alacak; bu yalnızlık rıhtımı bir başına bana kalacak. 

Azar azar yaşanmış duyguların deminde seninle olmak vardı şimdi bu kırık dökük meyhanede. Misal; aldığım çiçeğin üzerinde gezdirirken sen parmaklarını hafif bir tebessüm varken yüzünde ve boynunu omuzlarına düşürmüş, diğer elinin parmaklarına dolarken saçlarını ağır aksak çalan şarkı eşliğinde. Bense allayıp pullayıp, yollayamadığım kelimelerimi dökerdim sere serpe. Bir ara ellerimi uzatır parmak eklemlerine dokunurdum dizlerini okşar gibi.  Gün; gecenin denizini boyarken maviye, beraber uyanırdık yeni güne. Ilık bir rüzgar dokunurdu vücuduna, diğer yanına da ben. Güneş ışıldayan saçlarını, çiçekler kokunu, kuşlar sesini kıskanırdı. Sarılırdım sımsıkı bende, doğadan kıskanırdım seni be. 

Oysa şuan; bir başımayım üç beş kişinin kalabalığında bu rıhtım kenarındaki meyhanenin bir köşesinde ve sevdamı büyütüyorum. Senden bahsediyorum karşıma koyduğum boş bardağa. Gözlerine bakıyorum ve gülüyorum usulca, sigaramın dumanına resmettiğim haline yani. O bakışlarında hep kaybolduğum gibi hani. 

Ne özlemişim meğer be seni. Hadi gel artık daha bekletme beni.

HKNPLT

Yorumlar