Yeni Başlıyoruz


        Bitmeyecek bir düşün başlangıcı gibi çalınan tüm şarkıları yaşamın. Oysa; bir bilinmezin neresinde olduğumuzun bile farkında değiliz ve hayatın en temel dokunuşları beklediklerimiz. Ne yıllarca üstünde yürüdüğümüz Arnavut kaldırımları umurumuzda çoğunca, ne de aydınlığına alıştığımız bilindik yollar. En tanıdık simalar bile yabancı kimi zaman, ay ışığında yada yağmurun ıslak dokunuşlarını en derinden hissettiğimiz yollar bile. Patikalarından hızla koşup; hızımızı alamadığımızda toprak kokusuyla, çimen kokusuyla harmanlanıp yuvarlandığımız çayırlar bile.

        Ahhh, ahhh ateşiyle oynayıp da hiç alışamadığım ve her defasında yine yeniden yandığım; dibi tutmuş kazan, çalı çırpının dumanıyla kararan senin isli cenahların mı içimi karartan, yoksa; bir yada iki kez başına geldiğinde alışırsın dedikleri yangın mı yüreğimi dağlayan. Gün ışımadan yola koyulupta; izlemeye doyamadığım çam iğneleri arasında ağ örmüş örümceklerin çiğ düşmüş gerdanlıkları, sizleri de özlemiyorum üstelik artık.

        Zaman... Seni o lanet olası çarkların en acımasız, en kibirli baş meleği; sen de umurumda değilsin, boşa harcamadım seni, yenemedin beni. Yorgunluğumda oturup soluklandığım kayalar,sizlerden de korkmuyorum. Korkmuyorum sizlerden, tıpkı sizlerin ciğerinizi parçalayan sulardan korktuğunuz gibi. Korkmuyorum içimdeki al damarlı taşı parçalamayı bilecek çılgın sellerden ve varsın gelsin üstüme dalga dalga, tüm yürekliliğimle karşılamaya hazırım... Hazırım, ölümüne hazır.

       Şimdi, yani evrenin bu küçücük mekanında; çıktığım tüm yolculukların bana kattığı cesaretle karşısındayım tüm yolların ve tüm yılların. Gelin üstüme... Elimde en değerli çakım; heyecanla beklediğim  umutlarım, duygularım, inançlarım. Tüm korkularımı takas ettim kısık bir göz tebessümüne, tüm göz yaşlarımı serptim olası cehennem ateşlerine ve tüm hikayelerin en değerli hazinelerini yükledim yüreğime, işte karşınızdayım.

        Hayatımı tamamlayana dek bir tek korkum olacak; o da ya bulacak, yada bulamayacak.

        Heeey sen... O bitmeyecek düşün şarkılarını çalmaya gayret gösteren zangoç, yorma kendini boş yere, tüm melodileri aldım o çanların içinden. Bir düş gibi yaşanılası olan tüm değerlerin en nadir yaşamsal tamamlayıcısı benimle artık, tuttum ellerini sımsıkı. Sonsuza kadar benim ellerimin, gözlerimin, yüreğimin içinde. Ama dur; daha yeni başlıyoruz.

HKNPLT...



Yorumlar