"Yanık Ömer" i hiç böyle dinlemedik.


Safiye Ayla ve Atatürk adları bir arada anılınca ilk akla gelen, Ata'nın ünlü sanatçıya şarkılarını perde arkasında icra ettirdiği söylentisidir. Haris bir ses sanatçısı tarafından uydurulmuş, gerçekle en ufak bağlantısı bulunmayan bu iftiranın detayına sonra girmek üzere bir kenara bırakalım.

Büyük Atatürk'le Safiye Ayla' yı konu alan hikayelerden biri var ki diğerlerinden ayırıyor ve tarih sayfalarında işlenen ana hikayeye dönüşüyor. Atatürk, Safiye Ayla' nın sesinden "Yanık Ömer" şarkısını ilk dinlediğinde büyük bir hayranlıkla tekrar tekrar okumasını rica etmiş, o da okumuştu.  Sonra Atatürk, Safiye Ayla'ya bu şarkının Batı Müziği tarzında çok sesli düzenlenmesinin güzel olacağını söylemişti. Ayla bu ricayı ancak Ata'nın doğumunun 100. yılında gerçekleştirebildi.

Sadettin Kaynak'ın Kurtuluş Savaşı'nı konu alan "Yanık Ömer" adlı bestesi Safiye Ayla için artık özel bir öneme sahipti. Ata'nın bir anlamda vasiyeti kabul ettiği ricayı gerçekleştirebilmek için Muammer Sun'a orkestrasyonunu hazırlatıp masraflarını                       cebinden karşıladı. Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası eşliğinde çok sesli seslendirerek bant kaydını gerçekleştirme saadetini yaşadı . Ama Safiye Ayla, bugün tek kaydı bulunan bu çalışmayı plak olarak bastıramadığı gibi  radyo ve televizyonlarda dahi okuyarak halka sunamadı. Ancak sanatçının bu çabası dönemin askeri darbeyle işbaşına gelen cumhurbaşkanının kadir bilmezliğinin gölgesinde kaldı Oysa Safiye Ayla'nın Atatürk'ten gördüğü ilgi, sonrasında Celal Bayar, İsmet İnönü gibi diğer devlet büyükleriyle de devam etmişti. Cumhurbaşkanları arasında  bir tek Kenan Evren, Atatürk'ün doğumunun 100. yılında çağdışı bazı sanatçılara ödül verdiği halde kendisini görmezden gelip, çok arzu ettiği bu onurdan onu mahrum bıraktı.

İşte o bilinmeyen ve tek örneği Sermet Erkin'de bulunan eser.




Yorumlar